Alliansanalys

Dags att trycka igång åsiktsmaskinen och göra somliga missnöjda och andra förtjusta Tyvärr kan Pokemons inte tycka om alla allianser, dels för att vi är för coola men framför allt eftersom de flesta av dem är korthus som kommer välta omkull vid minsta vindpust.
Egentligen känns det ganska redundant att bedöma och diskutera alliansernas styrkor redan efter 5 veckor eftersom flera allianser fortfarande är ostabila och inte riktigt byggt färdigt grunderna. Hur som helst ser jag såhär på läget idag:

SV

Antagligen det tråkigaste väderstrecket, efter en snabb titt på Alliansernas top 10 så återfinns -GG-, K och INKASSO där, tre allianser som inte gjort särskilt mycket väsen av sig. Det finns självfallet fler allianser där, men idag utgör de troligtvis inget hot. Någon AoW vinge ligger lite halvt där men vi antar att de så småningom kommer migrera öst med sina nybyggare. Vad kan vi vänta oss här? Hittills har inte allianserna någon officiell IAP, och vi hoppas att det förblir så eftersom vi pokemons förespråkar krig, man skall inte erövra sin kartdel med pennan utan med yxan. Dock är jag pessimist och tror att åtminstone två av allianserna kommer alliera sig för att utmanövrera den tredje, vilka det blir återstår att se, men jag tippar på -GG- och INKASSO.

NV

Västs nordliga del, ett intressantare väderstreck än sin sydliga part. Här har L-S, Prorsum, DoM samt THUNDER satt upp läger. Jag tror att THUNDER så småningom kommer gå under, de största spelarna plockas upp av DoM eller Prorsum medan resten blir farms. L-S leker rövare, de har hittills endast en IAP med Liberty, som ligger i SÖ. Varför kan man fråga sig, de inkräktar inte på varandras område. Möjligtvis kan det vara en framtida alliering vi ser, men ser inte varför man skulle vilja offentliggöra det såpass tidigt. Prorsum och DoM ter sig vara jämnstarka och med jokern L-S med i leken kommer det att bli ett intressant och fartfyllt väderstreck.


Här huserar de ökända, fruktade och mäktiga pokemons. Som grannar har Team R bland annat, BFK, C! och Excidium. Team R är självutnämnda härskare över NÖ, vilket inget sätter sig emot. Därefter har vi BFK och C! som bägge ser vassa ut, C! har fortsatt inga allierade medan BFK redan har en allians med Excidium. Det är märkligt att alliera sig såpass tidigt, personligen anser jag att  man inte kan utvärdera alliansernas potential och nytta så här tidigt in på en server, men BFK delar inte min uppfattning.


Sist men inte minst har vi sydöst där vi finner de farmglada Liberty gänget, SE samt AoWs alla vingar. AoW är för tillfället servens största allians med sina 102 medlemmar, och utöver det har dem två IAPs. Tycker det är en oerhört tråkig spelstil som de använder sig av, med 100 medlemmar, vilket redan det är på tok för mycket, anser jag att man absolut inte behöver några IAPs eller allieringar, ändå har AoW två. Det har dock sitt pris att ta in så många medlemmar, information från alliansen läcker ut illa kvickt. Liberty är packat med offensiv kraft och när de väl anfaller AoW kommer korthuset att rasa samman.

Servens mest överskattade: AoW med vingar
Servens mest underskattade: C!
Servens joker: Team R, L-S samt Liberty. Tre allianser som trots sitt ringa medlemsantal kommer ställa till mycket oreda.

//Zorua

Kommentarer
Postat av: pasqal

interesant läsning keep it up guys!

2010-05-17 @ 19:12:05
Postat av: Pika pikaaa

OREDA!!!!! pikaaaa

2010-05-17 @ 20:32:36
Postat av: Grim

håller med intressant analys,

2010-05-17 @ 22:46:45
Postat av: Murkas

haha intessant läsning! finns inget bättre än att gå in här å se att ni skrivit ett nytt inlägg :D



2010-05-18 @ 04:30:31
Postat av: Dover

Vad är de som gör C ! mest underskattade ? :)

2010-05-18 @ 20:34:15
Postat av: Olga - SV

pokemons borde titta sig runt lite

Ni har hamnat för långt iväg i NÖ för att hänga med i SV och SÖ. Titta på det offensiva i de olika områdena. ingen klockren analys

C! mest underskattade? det är pokemons som försöker skydda sig om de går under i sitt vädersträck(eller fjäskar för C!)

2010-05-18 @ 20:43:35
Postat av: pasqal

tyckte analysen stämde ganska bra jag :P

2010-05-18 @ 20:58:35
Postat av: Machamp

Olga, berätta gärna hur det ligger till!

Kom gärna med statistik, och om du kan så vore det jättebra med ett diagram. Jag gillar tårtdiagram, för de är så roliga. Med ett sådant blir det lite enklare för oss att göra korrekta analyser över väderstreck vi inte kan bry oss mindre om!



Skicka excelfilen till skrä[email protected]



Fram tills dess litar jag på pasqal, vår mest trogna läsare.



//Machamp

2010-05-19 @ 00:49:20
Postat av: Piká

Olga, du ska se att vi gärna vandrar nätter som dagar för att trampa på folk som inte putsar sina pokebollar ordentligt. PIKA PIKAAA!!!!!

2010-05-19 @ 14:38:56
Postat av: Avatar of War

Det jag undrar, som jag hört från flera håll vilken/vilka allianser som är Team rs hemliga deffallianser.

2010-05-19 @ 19:05:12
Postat av: Machamp

Det undrar jag med! Ge eder till känna kära deffare!

2010-05-19 @ 19:47:54
Postat av: Machamp ( COOLINGEN )

Det är mer så att vi bygger mycket deff/off trupper. vi behöver inga deff allianser.. hade vi inte byggt så mkt trupp, jadå hade vi nog haft mer pop än hela Aow.. roligt,intressant och mycket sant.

2010-05-19 @ 23:43:23
Postat av: Psyduck

Jag är Team Rs deffallians, behövs bara en snubbe, om det e jag, nu e jag ju med i samma allians men det e bara ett trick. Och Mchamp sluta prata med dig själv.

2010-05-20 @ 05:28:21
Postat av: Machamp

Jag kan inte hjälpa det psy, men ibland känns det som att vi är flera på kontot. Tror jag börjar bli schizo.

2010-05-20 @ 16:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0