Team Rockets främsta mål är att STJÄLA Pokémon och ta över världen

Kära läsare!

Ett helt fantastiskt långt inlägg kommer nu här. Ni som söker rapporter hittar dem på http://forum.travian.se/showthread.php?t=43980. I skrivande stund leder vi ganska överlägset och vi trodde att detta skulle bli vårt sista. Vi kommer säkert skriva ett till där vi säger hej då:)

1 Inledning
Det har nu gått en vecka i kriget mellan POOKAHS och Team R. Trots att de har bytt namn så är de Team R för oss. Detta tjyvaktiga gäng förtjänar inte mindre än att utplånas från kartan. Vi har gjort vår del, nu hoppas vi bara att ni andra efter artifakterna fortsätter det vi påbörjat.

Att dra alla i Team R som utplåningskandidater känns dock fel. Det finns ett par hederliga människor i den alliansen som står på vår sida. Det fanns även sådana som tex Bumbi som inte ville lägga sig i.

Sen finns det sådana som Charmander som hävdar att hon absolut inte vill lägga sig i, men gör precis motsatsen. Ärligt talat trodde jag att hela alliansen skulle reagera efter den här händelsen och tvinga Defjam att lämna tillbaks kontot, eller iaf ställa sig helt på vår sida.
Men tydligen är det allt för många som anser att den här stölden var helt ok. Och ja det var en stöld. Det är inga frågetecken om det, hur ni än vill få det att låta i Team R's ledning.


2 Svarta tungor

Team R's ledning bevisade ganska snabbt att de saknade varje uns av stolthet i kroppen med detta MM som gick ut precis efter stölden.




Hej Allyn!

Som ni säkert inte kunnat missa så har Zoura kontot återvänt till TEAM R med sin registrerade ägar Defjam i ledningen. Kontot Metang har åter sin grundare Velox i ledningen

Man kan inte missa avhopparnas skrik i bloggar och forum och IGM och visst kan ma ha förståelse att de är upprörda, detta kullkastar ju deras plan. I korthet var det ju så att de hoppade av och räknade med att ha dessa konto, det var bara det att de inte gjort upp med ägarna.

Metang är ett bra konto som användes till parkering och det uppskattade inte velox och återtog då kontot han hade lånat ut.

Zoura är en längre historia, men defjam har gjort flera försöka till överenskommelse med de på kontot men har inte fått svar. När de sedan utan att prata med honom som ägare lämnar den allians han var med och grunda innan servern börja då återtog han kontrollen överkontot.

Metang fanns hela tiden kvar och Zoura återfördes till den allians vi skapade för S4, nämligen Team R

För Team Rs ledning//Sharpedo (svärmor)




Inte helt oväntat är det allas vår egen svärmor som skickat detta. En svärmor som nu letar febrilt över hela världskartan efter vänner som kan hjälpa dem mot elaka Pookahs i form av Pikachu och Machamp.

Om vi skulle ta och bryta ner det här MM'et lite grann och läsa vad det egentligen står?

"registrerade ägare". Det är tydligen väldigt viktig att trycka på detta. Men det är klart, det är det enda argument som ens fungerar åt deras håll. Enda argument i defjams fördel: check.

"det var bara det att de inte gjort upp med ägarna". Det är tydligen viktigt att ljuga. Vid frågan huruvida Defjam ville spela på zorua svarade vecerbörande nej. Då velox inte ville spela längre erbjöd sig grabbana på zorua(De riktiga; yero, dario, sakon) att sitterköra det. Inga konstigheter där, det guldades och byggdes upp ett ganska schysst garage av ett annars fruktansvärt dåligt konto. Oaser till HS togs och fält guldades upp.
Gjort upp med ägarna: check.

"Zoura är en längre historia, men defjam har gjort flera försöka till överenskommelse med de på kontot men har inte fått svar." Ja detta är bara bullshit. En konvo mellan mig och defjam på igm avslutas med att vi är slående överens om att han fått köra vilket konto han ville sålänge yero o co fick behålla zorua.
Defjam har gjort helfel: check


Bra nystart för en allians där man måste bygga den på en lögn för att få en grund att stå på. Det som gör mig mörkrädd är hur svärmor och de andra i ledningen verkar slående överens om att defjam agerat helt rätt i situationen. Visserligen erkänner de i skypechatten vid nåt tillfälle att det kunde lösts snyggare. Haha seriöst? Lösas snyggare?! Det ska för fan inte lösas alls?! Vilka är ni?!

3 Fotfolks syn på stölden

Nåja ett par vettiga spelare fanns det i alliansen. Vi hade tex, innan bumbis avhopp, Palmen som hade lite känsla för situationen: (Copy paste från deras chatt)

"Jag spelade med min granne, han startade kontot men vi co-spelade. rätt vad det var så la han av o jag skötte kontot i ett halvår utan hans inblandning, han bestämde sig för att lägga ner o radera för att han var sur på mig,,,,fy fan,, det slutade med att jag blev fullkomligt "vanen" och efter stridigheter så gav han mig kontot,, m a o sköt dig själv o håll i kontot eller ge bort det ordentligt
Tålamod är en dygd!
"

Detta påstående viftades ganska kvickt bort och ingen vidare diskussion fördes.

4 Lednings syn på stölden

Ljushuvudena i ledningen kör däremot mycket med uttryck som "flera sidor av samma mynt" och olika variationer med samma innebörd. Ett exempel ser vi här:

[00:29:23] enlitenpalm: jag har hört ngt om en kontostöld
[00:29:36] Svärmor/terrorkossan: ingen konto stöld
[00:29:51] Svärmor/terrorkossan: defjam som har kontot har ägt det hela tiden
[00:29:54] cp3o /Charmander: brb
[00:30:50] Svärmor/terrorkossan: sedan kan jag bara hålla med om att det kunde ha lösts på annat sätt men det finns många versioner. Men defjam startaade och har ägt kobntot hela tiden


Ska man se det helt krasst så är ägaren till kontot den spelare som registrerat sin mail. Har man däremot sagt att man inte vill spela på kontot, så bör han rimligtvis inte vara ägare längre. Grabbarna på zorua försökte få registreringen bytt en längre tid, men trots ett 20-tal skickade meddelanden på skype fick de inget svar.

Hur som haver så var det en snubbe (Severath) som såg det hela med klara ögon:

"Det är aldrig försvarbart att ta över ett konto som man inte spelat på under flera månader. Ungefär som att uppfostra ett barn tillsammans med ens bror eller syster och försvinna iväg i 10 år för att sen komma tillbaka och återta barnet när den blivit något.

Så hur försvarar du att ta vad andra kämpat för?
"

Den här beskrivningen tycker vi POOKAHS är en slående metafor.

5 Feg ledning

För att vidare hacka på ledningen i den alliansen så kan vi presentera ett MM som gick ut efter att vi börjat skicka attacker mot Zorua.


Zorua har inkommande från Machamp som landar kl 10:43:37 söndag förmiddag.

Ni som hinner .....
skicka deff till byn 02. Waterfront (31|61)
samt vete

För er som är vakna och har katas hemma .....
skicka anfall på [03] Mysklubban (59|71) OMGÅENDE .

Sikta på vetefält och silo/magsin .....
detta för att vetelåsa byn så att offen svälter.

// ledningen



Det ser inte ut som ett jättemärkligt meddelande vid första anblick. Men tittar man på hur många offar som skickades så inser man ju att ledningen inte tänkte lyfta ett finger. Ett (1) ledningskonto skickade off.
Jag förundras lite över att medlemmarna i blåsvädersalliansen ens stannar kvar där, och framförallt att de har mage att deffa upp en sådan vidrig spelare? För inte nog med att han stjäler ett toppkonto, de låter fotfolket göra skitgöran också.


6 Truppstatus

Det är som så gott folk att Team R har ingen trupp, vilket jag tycker vi har bevisat den här veckan. Men när Cyber (Spelaren på Raichu) läser detta kommer hon copy pastea den meningen in i chatten. Skratta lite och skriva: "hahah ingen trupp", och 5 rader nedanför posta en länk där hon bombat bort någon 100 popare.
Vi vet detta, eftersom det sett ut så i chatten hela veckan:
[09:38:01] cybergal/raichu: men att vi inte har trupp är ju roligt hahah

(Ryckt ur sitt sammanhang kanske det inte framgår tydligt, men hon är alltså så ironisk man kan vara)
Men jag förstår dig cyber, bomba farmer är viktigare än att ta itu med det riktiga hotet. Dessutom förstår vi verlkigen hur ni anser att 3k(?) deff per man, samt era offar som i genomsnitt är som min numera väldigt sargade off, känns som mycket trupp.
Och att skryta om att bomba ner 100 popare måste kännas sjukt värt då vi bombat 3 HS och ett par resursbyar utan något direkt motstånd.

Vår nu väldigt sargade off är nog fortfarande större än era offar i Team R? Och med detta i åtanke så tänker jag ta upp nästa fruktansvärt dumma kommentar i chatten:

[16:28:30] Svärmor/terrorkossan: jag är så trött på det här de kunde int planera ett enda jävla anfall.. var lika duktiga off deff generaler som min lilltå... ändå klgade de att jag inte kunde och körde allt "priv" men trots deras oändliga klokhet så lyckades de inte med att få ut info om mål och instruktioner om fejk och skrpt.

och sedan tycker dom att vi suger... har de inte fattat att precis som att flaskans hals är den trånga passagen så är det ledningen som sitter högst upp... som avgör hur innehållet blir...
jag är så trött på de självgoda rättfärdiga idiotera,



Okej svärmor nu ska vi se. Jag planerade ett anfall priv med bumbi då AoW skulle bombas, varefter du hoppade av ledningen och hotade med att hoppa av allyn.
Jag har 2 frågor:
1. Varför i helvete skulle du behöva vara med på det?
2. Vad för info gick inte fram?

Jag svarar på dem själv för jag vill inte höra några dumma svar.
1. Eftersom ni är så förtjusta vid talesätt så kör jag på samma linje. "Ju fler kockar desto sämre soppa", och med resultaten från era attacker och er truppstatus så skulle jag säga att hellre en kock än 2 kockar där den ena är kalaskass.

2. Infon gick fram helt otroligt bra. Fakesen landade exakt kl 06:00, och de skarpa landade exakt kl 06:00. 3 byar blev totalt obrukbara och spelaren raderade bara några dagar senare. Att det inte planerades fler anfall är kanske inte så konstigt? Ni hade ju ingen trupp och det har ni ju under veckan mer än väl bevisat. Visa mig gärna det konto som ens är kapabelt att bomba någon öht (Förutom raichus jävla farmer). Det är över en månad sen den aktionen inleddes, och ni har fortfarande ingen som är stridsduglig, allra minst du, svärmor.
Så varför skulle vi ens ta upp planering med er då det ändå bara var Machamp och Zorua som skulle bomba. Då finns det väl ingen anledning att blanda in fler parter i planeringen?

7 Skrattretande citat
För att lätta upp den tunga läsningen så tänkte jag komma med ett par skämt.

7.1
[16:21:29] Martin Ö - velox|Metang: Egentligen är det ju yero o co som bestämde sig för att vi var för värdelösa och drog.. sen fick det konsekvenser.. som vi skördar nu...

-Haha seriöst, skördar? Haha oh ja jävlar, ni ger fan järnet alltså, vi är livrädda!

7.2
[21:10:29] Svärmor/terrorkossan: pascal är ett av yeros nick

Haha nej, det är inte yero, och det är inte Hampa heller. Ni byter ju mellan de två varannan dag sådär, men pasqal är ingendera.

7.3
[23:14:54] Martin Ö - velox|Metang: krävs inte så mycket deff per by för att vägga.. 10k så e vi hemma :)

-Hehe, vi har nog inte sett 10k totalt hos er ens när vi attackerar HS'ar :)

7.4
[21:11:35] Svärmor/terrorkossan: Ledningen vill strida!
[21:12:10] Svärmor/terrorkossan: är det för hårda ord?
[21:13:49] skalis| Travianmannen: vi kan inte ge upp utan en fajt


-Haha svärmor svärmor svärmor. Var tusan ska ni hitta offarna då? Dra inte in 5g i det här. När ni nu har 4 spelare med off, låt dem behålla den. Dra inte ner 5g i skiten bara för att ni andra inte har nåt att komma med.

7.5
[21:39:39] Svärmor/terrorkossan: 14k på väg

-Nu trodde vi att vi hade fått igång dem, och att vi hittat trupp, men nä. 14k var tydligen 14k vete och hade således ingenting med trupp att göra.

7.6
[21:42:42] cybergal/raichu: hm behövs ju inte mycket deff att sslå ut den

-Här har vi den i särklass vanligaste kommentaren i chatten. Ända sen första bombningen mot zorua, har denna återkommit ca 5-6 ggr. Sedan första gången den nämndes har 2 Hs'ar och ett par resursbyar bombats.

7.7
[18:51:37] Martin Ö - velox|Metang: Alliansens grundare TruePoke Detta är ett dual konto.. så nån som känner för det kan ju anmäla till MH :P

-Inte riktigt rätt velox. Det enda konto det kan klassas som dubbelkonto till är Zorua. Är du säker på att du vill utmana ödet? :D


8 Kramp i fingrarna

Anledningen till att jag sitter och skriver detta inlägg är inte för att visa rapporter utan mer för att vi blivit så fruktansvärt irriterade på hur vårt agerande beskrivs av pensionärsklubben i Team R.
Detta var personer vi spelade med en längre tid och jag tyckte verkligen det kändes som att de kunde skilja rätt från fel. Detta var personer som jag respekterade, men jag måste tyvärr säga att läget ändrats ganska radikalt. Citaten ur deras skypechatt ovan är bara några få av alla idiotiska kommentarer.

Så ni som sitter och lirar i Team R är inte ensamma om att tycka att det känns helfel att följa ledningen. Det finns fler som känner som ni, hur skulle vi annars veta om allt ni pratar om? Men jag tror och hoppas ni redan förstått det här, trots ledningens Kim Jong Il styre.

Jag personligen har nu plitat ner kontonamnen på min Hitlist iaf:
Zorua
Metang
Raichu
Sharpedo
Charmander

Nu återstår bara att se om vi klarar att ta oss igenom listan eller ej. En sak är dock säker; att spela med dessa tänker jag aldrig göra igen. En IQ-befriad hade insett vem som gjort fel här, utan att behöva skylla på sidor av mynt. Nu hoppar jag inte på er intelligens, jag trycker bara på trångsynta ni är. För det här är under all kritik ärligt talat. Det finns inget som rättfärdigar Defjams stöld.
Utöver detta så tror jag att vi struntar i att läsa er chatt från och med nu. Att vi ens avslöjar att vi gör det kanske är dumt. Men det kanske får er att tänka efter lite om hur JÄVLA fel defjam gjorde och hur JÄVLA fel ni hanterat det.

Då defjam anser att det ligger under hans värdighet att läsa på blogg och forum (iaf nu när han har hela servern emot sig förutom 4 konton), så kan ni väl hälsa honom att han ska radera Zorua.

Kommentarer
Postat av: pasqal

Klart det är stöld, kan bara undra hur mycket pengar dem la ner på kontot...

2010-08-14 @ 11:02:22
Postat av: Anonym

jäklar vilket patetiskt bölande, snyft inte ett vettigt ord sa ni.

Ingen som tycker synd om er så gå och lägg er..

2010-08-14 @ 11:47:11
Postat av: pasqal

Jo jag gör det, sen tror jag mer det är tvärtom. Kan gissa att en från Team R sa det där..

2010-08-14 @ 11:55:03
Postat av: Dario

Tycker det är ganska patetiskt att man inte kan underteckna med vem man är.

2010-08-14 @ 11:59:06
Postat av: Anonym

Nej jag är inte från Team R, tycker bara att kilarna gör bort sig som de beter sig. Pinsamt är ordet.

2010-08-14 @ 11:59:55
Postat av: pasqal

Ganska pinsamt och inte våga stå för vem man är med.

2010-08-14 @ 12:11:57
Postat av: Dario

De flesta av de som inte stödjer oss är spelare som inte är vana att äga topp5-konton. Då är det naturligtvis svårt att relatera till det som inträffat. Alternativt har man ingen känsla för empati.

2010-08-14 @ 12:26:53
Postat av: Yeronimo

Som Dario sa, det är patetiskt att inte våga stå för vad man skriver.



Antingen är du en Team R spelare eller så är du blåst i huvudet. Om folk sympatiserar med oss eller inte kan du enkelt ta reda på genom att besöka våra byar. Eller fråga Judas hur hans besök i vår HS gick.

2010-08-14 @ 12:26:59
Postat av: Machamp

Ärligt talat skrev jagi nte detta för att få sympati från omvärlden. Jag skrev det eftersom Team R ledningen i princip ignorerar oss. Jag skrev det för att de skulle få insikt i vad fan de sysslar med.



Sen att låta de som tvivlat få reda på allt skadar ju inte heller. Kände att det är lika bra att alla har möjligheten att få reda på hur det ligger till.

Hur som helst du din anonyma ynkrygg så slipper du oss snart. Skönt va?

2010-08-14 @ 13:56:45
Postat av: Cobra

Skulle tro att "Team R" kommer att försvinna rätt snart. Många har sett att dom inte har något att komma med. Tråkigt att en ägare bara dyker upp o tar kontot när andra har lagt tid o pengar på att bygga upp den. Eftersom ni har kallade mig för popspelare i er blogg, så jag hade gärna gått mot några av era byar lite senare i spelet. Men det får vara nu :-)

2010-08-14 @ 13:57:40
Postat av: Machamp

Haha gjorde vi det Cobra? Det kommer jag inte ihåg, men vi får nog be om ursäkt nu då när vi insett att det var vi i Team R som var det på den tiden :P



2010-08-14 @ 14:09:51
Postat av: Dario

Har för mig att det var i undersökningen "Serverns mest överskattade" som du blev framröstad av några fåtal av serverns spelare:)

2010-08-14 @ 14:12:27
Postat av: Jerry

Ska vi slå vad om att den som inte vågar skriva under är fröken Lejon?

2010-08-14 @ 17:05:36
Postat av: Machamp

Jerry, vi ska kolla! bra ide!

2010-08-14 @ 17:32:24
Postat av: Machamp

Då Lejons poster här på bloggen alltid haft olika IP så kan vi inte verifiera det. Den som skrev har dock ett IP som är väldigt likt och används av någon som bor i samma område. :)

2010-08-14 @ 17:38:28
Postat av: ...

Jag hoppas ni skriver om ni behöver deff, det hade varit kul och se hur många som läser den här bloggen och som står på er sida:P

2010-08-14 @ 17:43:42
Postat av: Machamp

Ärligt talat så hoppas jag att hela servern står på vår sida. :)

2010-08-14 @ 18:10:23
Postat av: Jerry

Det är ganska lika hur Lejon skriver.Snyft är ju ett ord hon ofta använder. Killarna stavar personen(Lejon) kilarna.



Så det är med 99% hon som är den namnlösa

2010-08-14 @ 18:10:49
Postat av: hmm.

jag har alltid sagt att team R är simmande nubs (inte pookahs dock) som sagt säg till om ni behöver deff, jag kommer mer än gärna skicka några spjut till er. jag skulle gärna bomba några team R byar med men 20 timmar är lite mycket. :)

2010-08-14 @ 21:26:13
Postat av: pasqal

Meh jag var 29 timmar bort ;)

2010-08-15 @ 11:43:18
Postat av: Nån som finns

Tycker det är svagt av han som tog Zorua tillbaka efter att ha lämnat det.

Detta är också en bra orsak varför man ska köra själv utan COs.

2010-08-15 @ 15:14:19
Postat av: hmm.

köra utan co, nah det skulle inte jag göra lite för mycket no life om man vill komma till toppen.

2010-08-15 @ 18:41:20
Postat av: Beasten

Isf kanske man ska spela med vänner som man känner irl och kan knäppa på näsan om dem dummar sig, det gör iaf jag ;) Men skämt-å-sido, har man lirat tidigare ihop så att man känner varandra väl nog för att starta ett konto ihop, så vill jag gärna se att man kan lita på varandra. Detta är inte snyggt...

2010-08-15 @ 19:16:03
Postat av: hmm.

jag kör också med irl vänner

2010-08-15 @ 23:23:18
Postat av: hampa

underbart skrivit.. visste inte att svärmor var en sådan svikare.. synd.. vill ni ha en sitter ngn gng, hör av er.. vill äga newbsen

2010-08-15 @ 23:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0