En era är över

Nu är tiden för oss sanna Pookahs över. Under vår tid här på server 4 har vi hunnit med att reta gallfeber på intet ont anande, skaffat oss fans och skaffat oss ovänner.

Vi var ett bara ett fåtal registrerade pokemons. Våra namn var märkliga, och våra profiler pryddes av en länk till just den här bloggen. Folk började ana oråd, och i takt med ökat truppantal samt infarmade resurser ökade läsarantalet och nyfikna igms markant. Det tog inte många dagar innan spelare skrek om att få vara med. En del raderade för att sedan skapa nytt med pokemonnick i hopp om att få vara med i den där speciella alliansen Team R. Men Pokemon är inget man blir, det är något man är. Och nu med facit i hand; något man kan fråntas rättigheten att vara.

Servern flöt på från dag 1, om det var av rädsla eller för att vi var omtyckta vet jag faktiskt inte, men några attacker tycktes aldrig komma åt vårt håll. Vi hade Zorua som tokfarmade och fick vara vår lilla lysande stjärna. Vi hade deffkungarna på Pikachu som kanske inte gjorde så mycket väsen av sig offensivt, men som hade deff i mängder. Sen hade vi Machamp som inte heller gjorde så mycket väsen av sig på spelplanen, förutom sitt dryga tillmötesgående och sin fantastiska ödmjukhet.

De båda senare visade dock prov på sann Pokemonanda i kriget mot Team R, och jag tror ingen kan ha missat deras framfart. 

Jag tänkte egentligen nämna alla ex-Pokemons också, men jag anser inte att det behövs någon mer ingående förklaring till vad de gjort under servern. Eller rättare sagt, jag vet inte vad de sysslat med.

Under tiden på servern har en del spelare försvunnit från våra kära pokemonkonton. De är så många och för att ingen ska glömmas bort så nämner jag ingen. Men en krya-på-dig-hälsning kommer här till sun ra. Vi håller tummarna för dig.

Tyvärr blev inte servern den vi hoppats på, eller tyvärr blev inte spelarmaterialet i alliansen det vi hoppats på. Att vi inte satsade på EG stod klart redan från start. Likaså att vi skulle röja rundor i +|+. Det senare blev inte av. Varför det inte blev så behövs nog inga närmare förklaringar till, ni har sett rapporterna, ni vet vad vi haft att jobba med.
Hur som haver föll båda målen in till sist, vi undvek EG, och vi fick röja rundor i +|+, även om det var mot dem vi hoppats röja med.

Jag hoppas att Defjam är nöjd med hur han krossade sin egen allians, samt körde ett toppkonto i graven.
Jag hoppas att Team R spelarna nu inser var deras nivå låg, och var den borde legat.
Jag hoppas att Team R dragit lärdom av vår skola så att nästa krig mot er blir lite mer intressant.

Till sist hoppas jag att vi satt ett stort avtryck på den här servern, och med detta blogginlägg avslutar vi Pokemon-eran.

// Team Pookahs
Machamp: Bulten, Hampa
Pikachu: Beasten, Ghana
Zorua: Dario, Sakon, Yeronimo

Kommentarer
Postat av: Masta

Säg gärna till om ni hamnar på någon annan server och behöver hjälp, var trevligt att spela med er den lilla tid jag spelade på bulbasaur.



(bulten, vi får tävla på någon annan server ;) )



Mvh Masta

2010-08-25 @ 13:17:19
Postat av: M

Det var ju kul så länge det varade...

2010-08-25 @ 18:43:01
Postat av: Masta

Gör det spela med Masta... Men håll ögonen öppna för plötsligt sitter du i smeten själv för är man Masta gör man hur man vill!



MvH Masta too

2010-08-26 @ 19:45:37
Postat av: pasqal

Ni gjorde server 4!

2010-08-26 @ 21:23:17
Postat av: Sharpedo

Ja till en sandlåda! Ha så kul!



MVH Sharpedo

2010-08-28 @ 22:10:22
Postat av: Yeronimo

Nä, det gjorde du alldeles på egen hand Svärmor :)

2010-08-28 @ 22:24:02
Postat av: Grrrr

Jag kan säga att jag spelat i en liten allians på s4, men numera i en väldigt stor och jag har bred erfarenhet av Travian, ca 9 servrar.



I den lilla alliansen såg jag Zoruas och hans kompisars framfart på s4. (Då talar jag om Yeronimo & co)



De vetelockade nybörjare med 2 byar i små skitallianser. Alla som vet vad det innebär kan också förstå vad det innebär, när det inte finns katas i den egna alliansen som kan ta bort byggnader för att komma på veteplus igen.



Det som återstår är enbart radering. Med så få deltagare som varje server har i dagens läge, innebär varje radering en katastrof för Travian i Sverige.



Vetelockning skall användas för fiender och inte till nybörjare på Travian, som inget ont gjort. Det gynnar absolut ingen, snarare tvärtom.



Följaktligen har jag inget förbarmande med de som slår sig för bröstet och anser sig ha varit världsbäst på s4 om nu inte...bla bla bla



Det är nog snarare så att Travian får vara ytterst tacksamma för att det gick som det gick.

2010-08-30 @ 02:51:02
Postat av: Champ

Hej grr, eller grött-nissen-vad-du-nu-hette som spelar på psyduck. Nja alltså vetelåsande av småttingar gjorde vi aldrig. Det stod Raichu för på egen hand.



Jag vetelåste personligen 2 byar som inte ingick i kriget mot Team R. Den ena i övertagningssyfte, den andra för att vi skulle rensa bort AoW från ++.

Vad jag vet så tror jag inte Zorua-grabbarna vetelåste konton endast för sakens skull heller.



Angående sandlåde-kommentaren vet jag inte ens vad jag ska säga.

Är det att vi bombade sönder er fullständigt som gjorde det till sandlåda?

Är det att det faktiskt kom ut vilket svin defjam var?

Är det alla BEFOGADE påhopp som delats ut?

Är det att du ansåg att bloggen blev kapad?

Det senare känns väl lite märkligt svärmor? Du anser inte att zorua blev kapat, men att bloggen blev det. Sensmoral much?

2010-08-30 @ 22:29:56
Postat av: Grrrr

Nej, jag spelar inte på psyduck. Jag var med i en allians som hette TPR och där blev flera småspelare med 2 byar vetelockade. Alliansen hade inte med ngt krig att göra, utan syftet var väl att göra farm av dom. Men då tänker man väldigt kortsiktigt, eftersom dom bara är farm tills dom hunnit radera plus att dom förmodligen inte spelar Travian igen.



En gång lyckades jag iaf göra ett instick efter första attacken hos en jag var sitter hos och dödade lite över 100 katas och katasen var riktade för att göra vetelock.



Jag säger inte ett smack om att man gör det i ett krig. Då är det ju en självklarhet.

2010-08-31 @ 00:50:06
Postat av: Pappa G

quote



"En gång lyckades jag iaf göra ett instick efter första attacken hos en jag var sitter hos och dödade lite över 100 katas och katasen var riktade för att göra vetelock."



Fick du de sagt med :D Va trevligt :P

2010-08-31 @ 08:39:10
Postat av: Grrrr

Precis, tror du inte att jag njöt av ha hindrat ytterligare en från att behöva radera?



Det intressanta är ju också att jag nu helt plötsligt blivit ledare över Metang, Raichu m fl från fd Team R



Men jag måste säga att ingen av dessa ploppade upp i attacklistan hos TPR. Det var helt andra figurer, som antingen raderat eller sökt sig till andra allianser.

2010-09-01 @ 01:47:56
Postat av: Champ

Det kan nog stämma som du säger!

Vi rensade faktiskt upp lite bland TPR, det minns jag att vi bestämde i allyn.



Jaså, vad kan detta truppsnåla sällskap kalla sig då? Släng in hela högen i TPR vettja och sätt dem i skolbänken!

2010-09-01 @ 03:12:11
Postat av: Olof den XVII

Farväl blogg...

2010-09-06 @ 20:38:17
Postat av: Grrrr

Det här sällskapet heter VVV eller närmare exakt VVV:s vinge som ligger rank 2. Måhända hinner dom bygga lite trupp innan EG. Vi får väl avvakta och se helt enkelt. TPR kan vi nog liksom glömma, även om jag fortfarande inte ser vitsen av att få serverns farmer att radera sig. Hur kan man ta ett allybeslut om det????

2010-09-07 @ 03:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0