AoW - Fulla av lögnare och spioner

Dags för ett inlägg av den seriösare sorten, det var ett tags sen sist men annat har tagit tid och det märks även på vår farmningsposition. Men måste ju bryta den här tävlingstrenden, kan inte hålla på att ge ut priser till höger och vänster när pokemons svälter.
Hur som helst, om ni läst travianforumet så har ni säkert lagt märke till två frekvent återvändande figurer, Boltisch och Lejonstjärna. Bägge spelar på kontot Lejonstjärna i A.o.W. och de är ledare samt rekryterare i sin allians. Två enormt påfrestande personer som allt som oftast skriver fullkomligt obegripliga inlägg. Låt oss börja med att såga Boltisch från topp till tå. Han spelade som många andra på s5, där det fanns två block, NN och KMW. Hans konto spelade i NN och det var hotat att bli bombat av KMW, så vad gör han? Han säljer ut sina lagkamrater så att de kan stjäla ett VU från NN. Följande konversation får ses som ett bevis på hans ryggradslöshet (observera att det är en konversation som länkas i konversationen):

[16:51:22] John [Lurifix]: är du där ?
[16:52:52] defjam s5/ Rappen s3: tjena :)
[16:53:06] John [Lurifix]: Du vet boltish ?
[16:53:34] John [Lurifix]: han var ju tydligen Spion :O
[16:53:48] defjam s5/ Rappen s3: jasså?
[16:54:00] John [Lurifix]: [16:48] b u r e k: [2010-03-07 12:01:24] b u r e k: han boltish
[2010-03-07 12:01:34] b u r e k: har du bra kontakter med han ?
[2010-03-07 12:01:39] <: Kakan :>: hahhaa ja han e rolig :P
[2010-03-07 12:02:00] <: Kakan :>: dig å mig imellan.. det stannar i den här chatten.. å inte ens han får veta att du vet
[2010-03-07 12:02:11] b u r e k: klart
[2010-03-07 12:02:15] <: Kakan :>: men det e en av mina små sötisar =)
[2010-03-07 12:02:25 | Redigerat 12:02:36] <: Kakan :>: han som såg till att vi kunde sno NNs Vu ;)
<<<
[16:54:07] John [Lurifix]: [16:50] b u r e k: [19:49:37] Boltish: sen så vill jag att han säger att det var ett aprillskämt via igm till mitt konto
[19:49:53] Boltish: jag vill inte bli avslöjad som spion nu när det är något dygn kvar
<<<
[16:54:26] John [Lurifix]: [16:52] b u r e k: men han skulle ha blivit nollad för ett par månader sen så kom han med h
jätte mycket info bara för att slippa det
<<<
[16:54:58] defjam s5/ Rappen s3: hahaha ... ja där ser man
[16:55:24] John [Lurifix]: vilken fitta
[16:55:42] John [Lurifix]: [16:54] b u r e k: idag
b u r e k
du
du skrämmer mig förfan
jag vill inte bli busted nu
f
please
<<<
[16:56:51] defjam s5/ Rappen s3: inte jätteförvånad... tack o lov är det ju över nu
[16:57:02] John [Lurifix]: a vi hade väl endå inte vunnit
[16:57:09] John [Lurifix]: men ja var god vän med han o lita på han
[16:57:32] defjam s5/ Rappen s3: ja sånt är trist
[16:51:22] NN spelare 1: är du där ?
[16:52:52] NN spelare 2: tjena :)
[16:53:06] NN spelare 1: Du vet boltish ?
[16:53:34] NN spelare 1: han var ju tydligen Spion :O
[16:53:48] NN spelare 2: jasså?
[16:54:00] NN spelare 1: [16:48] KMW spelare 1: [2010-03-07 12:01:24] b u r e k: han boltish
[2010-03-07 12:01:34] KMW spelare 1: har du bra kontakter med han ?
[2010-03-07 12:01:39] <: KMW spelare 2 :>: hahhaa ja han e rolig :P
[2010-03-07 12:02:00] <: KMW spelare 2 :>: dig å mig imellan.. det stannar i den här chatten.. å inte ens han får veta att du vet
[2010-03-07 12:02:11] KMW spelare 1: klart
[2010-03-07 12:02:15] <: KMW spelare 2 :>: men det e en av mina små sötisar =)
[2010-03-07 12:02:25 | Redigerat 12:02:36] <: KMW spelare 2 :>: han som såg till att vi kunde sno NNs Vu ;)
<<<
[16:54:07] NN spelare 1: [16:50] KMW spelare 1: [19:49:37] Boltish: sen så vill jag att han säger att det var ett aprillskämt via igm till mitt konto
[19:49:53] Boltish: jag vill inte bli avslöjad som spion nu när det är något dygn kvar
<<<
[16:54:26] NN spelare 1: [16:52] KMW spelare 1: men han skulle ha blivit nollad för ett par månader sen så kom han med jätte mycket info bara för att slippa det
<<<
[16:54:58] NN spelare 2: hahaha ... ja där ser man
[16:55:24] NN spelare : vilken fitta
[16:55:42] NN spelare 1: [16:54] Boltisch :
b u r e k
du
du skrämmer mig förfan
jag vill inte bli busted nu
f
please
<<<
[16:56:51] NN spelare 2: inte jätteförvånad... tack o lov är det ju över nu
[16:57:02] NN spelare 1: a vi hade väl endå inte vunnit
[16:57:09] NN spelare 1: men ja var god vän med han o lita på han
[16:57:32] NN spelare 2: ja sånt är trist

Ja A.o.W, där har ni en av era co-spelare på ert ledarkonto. Nu har han fått sina 5 minuter i rampljuset, dags att fortsätta sågningen.

Lejonstjärna! En spelare som även hon bloggar och hävdar att hon har 2500 unika läsare. Varje dag. Tänker inte ens gå in på hur det är omöjligt, men vi pokemons gissar på att hon la till två nollor för att det skulle se finare ut. Sedan ser man lejonstjärna skryta väldigt ofta om sina bragder på us1. Hon säger sig blivit framröstad till servens bästa kvinnliga spelare och hävdar att hon har 4 VU-släggor. En person fick en brilliant idé att gå till us1 forumet och fråga om det faktiskt stämde. Tyvärr kom jag inte på idén själv men kudos till han som gjorde det. Hur som helst, här är tråden:

http://forum.travian.us/showthread.php?t=74857

Första svaret dementerar direkt att någon av de 3 släggorna hon länkat oss någonsin använts eller ens existerat. Blev din bluff avslöjad nu lejon? Förlåt så hemskt mycket, men vi Pokémons tror på sanning och välvilja och vi tycker att spelarna i A.o.W bör veta vilka personer som leder dem. En sista sanning som måste avslöjas innan vi knyter ihop säcken. På s3 var lejonstjärna med i ledningen i unionen CC. Jag tänker inte gå in på detaljer men hon lyckades på egen hand splittra unionen och få sparken som ledare. Hon skyllde sitt avsked på att de inte tålde att ha en kvinna i ledningen. Patetiskt tycker vi pokémons, speciellt när det fanns fler kvinnor i den ledningen.

Summering: Boltisch är en spion och Lejonstjärna är en lögnare samt en dålig ledare (?).

Pust. Det var mycket skrivande, men sanningen skall fram. Observera att jag inte hyser personligt agg mot någon utav dessa spelare utan bara presenterar fakta över vad de gjort. Tar personerna i fråga illa upp får de skylla sig själva att de betett sig som rikspuckon, det finns ingen osanning i detta inlägg. Noterar att det idag finns 45 spelare i A.o.W, skall bli intressant att se om detta inlägg påverkar spelarna i alliansen.

Yours sincerely, Zorua

Kommentarer
Postat av: Lars

Bra att det här kommer fram, starkt av er pokemons att säga det här och AoW lär inte bli glada. :D

2010-04-25 @ 14:07:54
Postat av: Drister

Lol??

Lite wierd att ni helt plötsligt snackar skit om andra, jo visst det kanske är sant men ändå...

2010-04-25 @ 14:13:16
Postat av: Zorua

Drister:



Jag anser det inte vara snacka skit då vi bara presenterar fakta. Jag tycker att AoW spelarna förtjänar att veta vilka spelare de har i ledningen och vad dem gjort.



Snacka skit är när du säger halvsanningar bakom ryggen, vi presenterar offentligt fakta om spelarnas tidigare prestationer. De ska kunna stå för vad dem gjort.

2010-04-25 @ 14:20:17
Postat av: Christoz

"En person fick en brilliant idé att gå till us1 forumet och fråga om det faktiskt stämde. Tyvärr kom jag inte på idén själv men kudos till han som gjorde det."



Guldspaden till mig !

2010-04-25 @ 15:22:33
Postat av: Bebbe78

Skönt att Travian världen få reda på vad det är för folk som spelar här.



Lögnare kallas sånna ljuger för att låta duktiga. fy skäms på er.



Kul blogg förresten. Mycket bättre en vissa andras :)

2010-04-25 @ 16:33:07
Postat av: Xeeeros

Har läst hennes blogg, fattar inte ett skit av vad de står....



Hoppas ni fortsätter blogga rundan ut ! :)

2010-04-25 @ 18:09:42
Postat av: Anonym

"AoW- fulla av lögnare och spioner"

Så vitt jag vet så framstår det i texten att bara en spelare som ljuger och en som har spionerat enligt er... eller?

2010-04-25 @ 19:54:09
Postat av: Psyduck

Du har rätt det är bara 2 spelare på 1 konto som vi vet har gjort ovan, vi ska så klart inte beskylla hela gänget för spioneri, förräderi och lögner av så stora propotioner. Men det finsn ju många bottnar i det hela, så vitt vi vet är de ganska ledande i alliansen, och sådan herre sådan hund säger Jappsen och de har ju all den däringa kulturella visheten och allt det där. Tex skulle jag ju tveka å det grövsta att sammarbeta med en allians som ens behåller sådarna personer under sin flagga, jag menar man vill ju inte bygga i 1 år för att sedan bli knullad i röven bara för att någon är rädd för lite kattas. Inte för att jag tänker bygga i 1 år, vi pokemons siktar på ett strategiskt avgörande kring artefakterna, eller det kanske bara är jag, och vad kan ett konto göra i det stora hela, det som lever får se.

2010-04-25 @ 21:29:33
Postat av: Drister

Jo, nu när du säger så det Boltish gjorde var ju sjukt fel, men men det får han leva med :)

2010-04-25 @ 22:36:00
Postat av: A.o.W

"AoW - Fulla av lögnare och spioner"



Lite tråkigt att ni får det att låta som att alla vi i AoW är så här, Dock så nämner du ju senare att det "bara" är Dem men iaf..Vill verkligen inte "jämföras" så här bara för att jag spelar i AoW.



Hittills har jag INGET negativt att säga om Lejonstjärna o Co. Tycker dom sköter sig riktigt bra i ledning. Så får verkligen hoppas att dom "lärt" sig en läxa och inte gör om samma sak =)



Grym blogg förövrigt, keep it up :)

2010-04-26 @ 12:58:06
Postat av: anonym

När allt flyter på sköter dem väll sig, men när det blir lite motgångar som inte gynnar dem., då blir det en helt annan person, så hoppas inte du drabbas av det. Eller hoppas att dem inte får några motgångar kanske för alliansens skull.

2010-04-26 @ 13:05:34
Postat av: Micke

Personangrepp, mobbing och verbal misshandel fy fan vad lågt! Att ni ens kan se er i spegeln är ett under! Det är mänskor ni behandlar på det här sättet!

Det här inlägget är skrivet med ren och skär avundsjuka ni klarar inte av att någon är bra spelare utan att trycka ner den i skorna för att just den personen är en bra spelare.

Ni för söker ju bara splittra AoW det lyser igenom fullständigt. Små barn som är rädda för att det finns ett starkt alternativ som ni själva inte tillhör. Stackare skaffa er ett liv och sluta spela tills ni skaffat er empati och kan ni inte få det på normalt sätt sök hjälp!!!! Så här beter man sig inte mot andra mänskor. Jag skulle gå och lägga mig och inte gå upp ur sängen om jag var er ni är verkligen genom ruttna!

2010-04-26 @ 23:15:13
Postat av: ...

Sanningen är väll det som är ruttet här och inget annat.

2010-04-27 @ 01:04:05
Postat av: Micke

Sanningen? Ska ni lyssna på en som Cristoz en narkoman, alkolist och med ett kriminellt förflutet? Han klarade inte av att ta kritik av en tjej och därför kickar henne från kontot. Ska ni lyssna på Bebbe78 som tycker det är okej att tjejer blir kallade hora och kickar dem från alliansen för att de protesterar mot det?

Jag kan fortsätta smutskasta flera personer ska jag det?



Ja jag går på person här men det är precis så ni behandlar Lejon! Jag vet att Lejon inte ljuger ang något av sitt spelande jag ser varje dag vilka servers som är uppe på datorn. Jag är gift med henne och Jag ser hur NI varje dag smutskastar, hotar, jagar och faktiskt verbalt misshandlar en person!!!!!!!!

Det finns många som har en dryg attityd inom detta spel Lejon är inget undan tag där men att små kräftas lite på ett forum till att göra det ni gör är det okej?

Det sitter en person bakom datorn vars nick ni jagar, hetsar andra att hata och som ni verbalt misshandlar. Men det tänker ni inte på?

Ställ er frågan varför hatar jag Lejon? Vad har hon gjort mig? Har du överhuvud taget pratat med henne? Eller är du som alla andra och lyssnar på andra säger? Ni är fega och vidriga som ni beter er!

Tar ni bort den här kommentaren så har ni dubbelmoral på högsta nivå! Sanningen är att det finns två sidor av varje historia inte förens man hört båda finns det en sanning. Jag ser att hatet mot Lejon är ren och skär svartsjuka hon gör det hon vill och kan och orkar. Hon är inte fel fri men det är igen av er häller men att sjunka så långt som ni gör är äckligt!

2010-04-27 @ 07:26:27
Postat av: Bebbe78

Hej lille Micke.

Du kanske skulle kolla efter var din lille tjej håller på med på travian innan du yttra dig om något.

Fast ni passar bra ihop.

lika snabba på att skriva skitsnack.



Prova och skriv en saga, för dom böckerna har ju lika mycket fantasi.



Från mannen som acceptera att kvinnor bli kallad hora och diverse saker.



2010-04-27 @ 10:17:47
Postat av: anonym

micke du låter som en fullständig idiot, snacka om att göra sig själv till åtlöje.

vilken pajas

2010-04-27 @ 11:31:07
Postat av: Christoz

Hehe snacka om underhållande :)

Du e rolig du lejon eller micke?

Komiskt att din man (om han nu finns på riktigt)har samma namn som ditt så kallade ex å gamla jätte kärlek fast enlig han så träffades ni en gång bara :P men det är en annan sak.

Det jag skulle säga är att varje server du hamnar på så kickar/lämnar du alliansen (förutom dom du hittar på) och sen är de alla andras fel för de kan ju inte va ditt ? å det är just för du e en tjej inte för att du är psykistk instabil? å sen försöker du få alla gå me dig och tycka synd om dig för å smutskasta den alliansen du lämnat å hänger ut dom ? (börjar ju bli ett mönster) .. Och sen att du ska hålla på ta livet av dig vid varje större motgång i travian (ETT SPEL OM DU MINNS) ....alltså vafan är du?? 14 eller schizofren? Det här spelet passar inte dig när du endå inte verkar kunna ta motgångar!

2010-04-27 @ 16:06:02
Postat av: Mladt

Ja, inte blev hon kickad från någon allians för att hon protesterade mot att bli kallad hora, det skall du ha jävligt klart för dig. Hon blev kickad för HUR hon protesterade mot det, sitt dryga sätt och för att hon kallade mig kvinnohatare.

2010-04-27 @ 17:17:33
Postat av: Lejonstjärna

Kommentar till anklagelserna och svar till cristoz Bebbe och Mladt finns på min blogg. Mer kommer inte kommenteras.

2010-04-27 @ 21:50:31
URL: http://lejonstjarnabloggar.blogspot.com/
Postat av: lobster

Christoz "Text"



haha om du är så jävla dum i huvet och inte ser att micke inte har felstavning så är du juh efter. det han säger är rätt. att man tar saker vidare från andra servrar är patetiskt.



Mladt "Hon blev kickad för HUR hon protesterade mot det"



upp med loggar. får man samma både från dig och lejon så står det klart vem som har rätt. dock har väl detta inget med s4 och göra?

det finns redan 1 blogg om s3 skriv där.



tro mig fan att det är ni som sitter och nördar hennes blogg. vad spelare för roll vad hon gör? stör det dig personligen måste du ha allvarliga problem i livet. ljuger hon, sure bacon ha en insamling för att få henne bannad från travian? livet blir lättare för dig då du inte har nått o skriva om.



hoppas ni får kul på s4 ;) återvänder till s1 på nulli kontot ni som vill komma kom!



-lob

2010-04-27 @ 21:54:11
Postat av: Christoz

hmm du hummern, hon lyckades tydligen stava svaret rätt till mig på hennes blogg ^^..

hehe bloggen ger ja mig alldri in på de e ju en fälla :P bara dom inlägg som hon gillar accepterar hon sen kan hon editera hur hon vill:) ....ganska komiskt att hon tog bort den första blogg posten om att hon ville slippa livet efter ja skrev att hon beter sig som en 14 åring ....och jag vet inte vart hon får ifrån att ja förföljer henne ? enda ja gjort var att bevisa att släggorna hon visa på bloggen sin var falska och då e man narkoman alkolist, ex krimminel och stalker :) hon får de låta som alla e ute efter henne ist för att fatta att de hon som ljugit eller gjort fel?



2010-04-27 @ 23:28:02
Postat av: Bebbe78

Postat av: Lejonstjärna

Kommentar till anklagelserna och svar till cristoz Bebbe och Mladt finns på min blogg. Mer kommer inte kommenteras.



2010-04-27 @ 21:50:31

URL: http://lejonstjarnabloggar.blogspot.com/



Nej tack .



Tanke med att du inte ens godkänner vissa av mina inlägg, Och skyller på att ni råkade radera dem, konstigt att man fick svar på det som blev raderat. Så nej tack trivs bättre här, om du nu vill ge en förklaring så skriv i denna.

Eller bara skit i det, för jag är så förbannat trött på dig.



2010-04-27 @ 23:56:19
Postat av: Machamp

Jag gillar mjölk

2010-04-28 @ 01:45:44
Postat av: Bebbe78

Helst med oboy och vodka ;)

2010-04-28 @ 04:04:47
Postat av: örjan

Måste erkänna att det här är en aning underhållande :)

2010-04-28 @ 10:00:50
Postat av: pasqal

Första bloggbråket?

2010-04-28 @ 12:08:09
Postat av: Xeeeros

Hallå ? Det är ett SPEL. Bara jag som har insett de ?

2010-04-30 @ 19:51:26
Postat av: hupp

Postat av: Xeeeros

Hallå ? Det är ett SPEL. Bara jag som har insett de?



Fan... nu kom du på oss.. vi visste inte att det var ett spel som kostar tid o pengar... så vi skiter i underättelsetjänster o fakta och kastar åtskilliga hundralappar i sjön o tror gott om allt och alla... tack för tippset!

2010-04-30 @ 23:11:27
Postat av: Xeeeros

Sen måste man ju inte använda pengar,

2010-05-01 @ 11:03:42
Postat av: Xeon

Underhållande läsning! :)

2010-05-06 @ 10:11:20
Postat av: L

Eller så lägger man helt enkelt ner hetsjakten och allt skitsnack om nämda spelare..

och lämnar dåtiden bakom sig.. det som är gjort är gjort..

fattar faktiskt inte hur ni orkar...

2010-05-22 @ 12:14:44
Postat av: A.o.W

Själv A.o.W alliansen är hur bra som helst. Skype-chattarn är alltid roliga att komma till. Finns sååå många spelare som är bra och trevliga.



Även om detta var nytt för mig, visste inte att vår ledning hade ett sådan bakgrund. Är frågan då, om det visar sig att allt är 100% sant, kommer A.o.W då också splittras senare i spelet?



Jag är sjukglad över att detta publicerat, trodde man kunde lita på ledningen. Men Wolfman har en fläckfri bakgrund?



2010-05-25 @ 18:45:11
Postat av: Toker_Kloker

Fan,att ni orkar...men kul att läsa dock.



Hur gjorde alla rikspuckon innan det fanns internet,nån som kan svara på det?

2010-06-04 @ 14:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0